Garaż podwójny: pomysły, aranżacje wnętrz & zdjęcia

  1. Wiaty garażowe w zabudowie szeregowej: styl , w kategorii Garaż podwójny zaprojektowany przez Zakład Stolarski Poznań
  2. Wiaty garażowe w zabudowie szeregowej: styl , w kategorii Garaż podwójny zaprojektowany przez Zakład Stolarski Poznań
  3. Potrzebujesz pomocy ze swoim projektem?
    Potrzebujesz pomocy ze swoim projektem?
  4. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez Víctor Díaz Arquitectos
  5. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez ARTEQUITECTOS
  6. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez Uptic Studios
  7. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez Garageflex
  8. Potrzebujesz pomocy ze swoim projektem?
    Potrzebujesz pomocy ze swoim projektem?
  9. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez GOOD WOOD
  10. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez SANTIAGO PARDO ARQUITECTO
  11. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez TEKTON | テクトン建築設計事務所
  12. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez TEKTON | テクトン建築設計事務所
  13. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez Regalraum UK
  14. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez TEKTON | テクトン建築設計事務所
  15. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez Architekturbüro Fasulo
  16. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez Júlio Padilha Fabiani - Arquiteto
    Ad
  17. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez Traço B Arquitetura
  18. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez アウラ建築設計事務所
  19. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez アウラ建築設計事務所
  20. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez アウラ建築設計事務所
  21. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez アウラ建築設計事務所
  22. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez CRÜ studio
  23. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez アウラ建築設計事務所
  24. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez BOCA ARQUITECTOS
    Ad
  25. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez Ignacio belline
  26. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez Motta Viegas arquitetura + design
    Ad
  27. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez Garageflex
  28. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez Garageflex
  29. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez Garageflex
  30. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez Garageflex
  31. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez Clix Mais
  32. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez Clix Mais
  33. Projekty,  Garaż podwójny zaprojektowane przez Clix Mais

Garaż podwójny


Bardzo często, gdy mieszkamy na przedmieściach i musimy dojechać do pracy, pojechać na zakupy, odbierać dzieci ze szkoły, czy zawsze być pewnym, że mamy samochód, którym można pojechać choćby do lekarza. Między innymi z tych powodów wiele rodzin decyduje się na posiadanie dwóch samochodów. Czy musimy wybudować wtedy dwa garaże? Oczywiście możemy tak zrobić, jednak jest to rozwiązanie dość kosztowne. Znacznie lepszym będzie garaż podwójny, który zmieści dwa pojazdy, oszczędzając jednocześnie miejsce i pieniądze. 

Jak duży powinien być podwójny garaż? 

Wydawałoby się, że najprostszą odpowiedzią jest zmierzenie długości naszych samochodów oraz dodanie do siebie ich szerokości. Jednak nie jest to tak proste, bo uwzględnić musimy jeszcze odstęp od ścian, czy też możliwość manewru w czasie parkowania oraz wyjeżdżania z pomieszczenia. Aby garaż był naprawdę wygodny to do szerokości powinniśmy dodać co najmniej 50 cm z każdej strony, co przy średniej szerokości aut daje minimum 5,15 cm.

Oczywiście w zależności od modelu samochodu, może się to okazać niewystarczające. Pod uwagę musimy wziąć również przepisy. Odległość między bramą garażową, a najbliższym oknem, musi wynosić minimum 1,5 metra. Z prostych obliczeń wynika więc, że pomieszczenie z dwoma stanowiskami musi mieć minimum 30 metrów kwadratowych. Na dodatek mówimy tu jedynie o przestrzeni do parkowania samochodów. Jeżeli interesuje nas również przestrzeń przechowywania, czy też budynek gospodarczy, musimy dodać odpowiedni metraż przeznaczony na te cele. 

Z jakich materiałów można wykonać garaż podwójny? 

Garaże dwustanowiskowe najczęściej budowane są jako budynki wolnostojące Nieco rzadziej jako przybudówka łącząca się z domem. Nawet, jeżeli budowany jest on długo po skończeniu domu, dobry architekt postara się maksymalnie dopasować wygląd garażu do całości projektu podwórka. Bardzo często jest on więc budowany z tych samych materiałów co dom (cegła, pustaki etc.), ocieplany, tynkowany i pokrywany blachą bądź dachówką. Oczywiście taka murowana wersja jest opcją najdroższą, jednak wygląda zdecydowanie najlepiej i na dodatek posłuży dziesięciolecia.

Opcją tańszą, jednak w dalszym ciągu elegancką, jest garaż wykonany z drewna Bardzo często kwestię dwóch stanowisk rozwiązuje się poprzez dobudowanie drewnianej wiaty, pod którą zmieszczą się dwa samochody. Projekt takiego garażu to około 500 zł, a jego ostateczny koszt zależy od tego, jaki rodzaj pokrycia dachu wybierzemy. Drewniana wiata pokryta blachą jest relatywnie tania. Niestety wiata chroni nasze pojazdy tylko częściowo. Rozwiązaniem pośrednim jest wiata dostawiona do murowanego garażu. Opcję tę wybieramy najczęściej, gdy na drugi samochód decydujemy się dopiero po czasie. Oczywiście możemy zamówić również garaż prefabrykowany w całości wykonany z drewna. Projekt taki doskonale sprawdzi się w szczególności w sielskim otoczeniu drewnianego domku. Drewniany, zamykany garaż dwustanowiskowy o powierzchni około 32 metrów kwadratowych kosztuje 9.000 zł. To wielokrotnie taniej niż w przypadku opcji murowanej.

Prefabrykowane garaże wykonane z metalu są opcją najtańszą Najczęściej mamy do czynienia z blachą ocynkowaną lub też powlekaną blachą akrylową. Dzięki takim rozwiązaniom technologicznym blacha jest bardziej odporna na warunki atmosferyczne. Najtańsze opcje to nawet 1.500 zł jednak garaż taki przypomina kontener. Nieco bardziej skomplikowana wersja z dwuspadzistym dachem to wydatek rzędu 3.000 – 4.500 zł. Za imitującą drewno blachę zapłacimy jeszcze więcej. 

Jaka podłoga do garażu podwójnego? 

Jeśli rozmawiamy o materiałach, z jakich wykonać garaż to warto poruszyć również temat podłogi. Betonowa wylewka jest jedynie bazą pod kolejną warstwę. Może nią być po prostu specjalna, cementowa zaprawa, która wyrówna nam podłoże lub też akrylowo-silikonowy impregnat do betonu. Istnieją również specjalne farby, najczęściej żywiczne, ale również i mineralne. Z jednej strony uszczelniają one posadzkę, a z drugiej dodają jej nieco życia i koloru. Dwa najlepsze, ale również i najdroższe wybory zostawiamy na koniec. Pierwszym jest posadzka żywiczna. Jest to bardzo trwały i łatwy do utrzymania w czystości rodzaj tworzywa, które często polecają nasi specjaliści. Ostatnia opcja to oczywiście ułożenie płytek ceramicznych. Są one opcją naprawdę niezawodną. Bardzo solidne, wodoodporne i niezwykle łatwe do sprzątania. Niezależnie od tego, jaki rodzaj podłogi wybierzecie, pamiętajcie, że w przypadku garażu najważniejsza jest jej trwałość.

Ile kosztuje wybudowanie garażu? 

Tak, jak wcześniej wspomnieliśmy, garaże prefabrykowane z drewna, czy blachy to koszt od 1.500 do 10.000 zł. Oczywiście ceny różnią się  w zależności, od rodzaju materiałów, ocieplenia, konstrukcji dachu. Jednak w przypadku wolnostojących garaży podwójnych oszacowanie ceny jest naprawdę trudne. Dobry projekt, a jego koszt to 1.000 do 3.000 zł powinien zawierać w sobie wstępny kosztorys projektu, jednak w zależności od aktualnych cen rynkowych, kosztów robocizny, a także wybranych przez nas technologii, koszt może wahać się nawet o 20-25%. Budowa garażu to naprawdę duże przedsięwzięcie, dlatego bardzo istotnym jest wybranie odpowiednich specjalistów. Dobrze skorzystać jest z polecanych przez rodzinę i znajomych fachowców, poczytać fora internetowe oraz przejrzeć odpowiednie działy na homify. Profesjonalna ekipa wykona swoje prace znacznie szybciej i nie będzie marnować materiałów. Możemy być również pewni, że nie sprawdzona ekipa popęłni wiele błędów, których naprawa będzie kosztować bardzo dużo.

- Pierwszym kosztem, który musimy ponieść, oczywiście już po zakupie projektu, jest wylewka fundamentów i budowa ścian nośnych oraz działowych. Konstrukcja 30 metrowego garażu będzie na tym etapie kosztować około 13.000 zł. Jeżeli nasz teren jest nierówny to dodatkowym kosztem jest jego przystosowane.   

- Kolejnym dużym wydatkiem jest dach. Możemy on kosztować około 7.000 zł. Wylewki, posadzka, malowanie ścian, podłączenie elektroniki to kolejne 10.000 zł.

- Mogłoby się wydawać, że to już koniec naszych wydatków, ale przykładowa brama garażowa uchylna, wraz z montażem kosztuje 1.700 zł. 

- Reasumując wydatki możemy zauważyć, że niewielki garaż podwójny będzie nas kosztować ponad 30.000 zł. 

Jaką bramę wybrać do garażu podwójnego? 

Oczywiście bramy garażowe to osobny temat, gdyż porównanie cen bram uchylnych, bram segmentowych i bram rolowanych, a także ich zalety oraz wady to osobny, obszerny temat. Wybór odpowiednich drzwi do garażu to z jednej strony kwestia kosztów, pięknie zdobione bramy mogą kosztować nawet 15.000 zł, podczas gdy podstawowe bramy uchylne są 10 krotnie tańsze, jak również kwestii estetycznych. Część z nas lubi te wykonane z drewna, inni doceniają znacznie tańsze włókno szklane. Wybór drzwi garażowych może naprawdę zwiększyć koszty budowy garażu, ale również wygodę jego użytkowania. W pełni zautomatyzowane bramy sprawiają, że korzystamy z tego pomieszczenia z przyjemnością. Te otwierane ręcznie, zwłaszcza w przypadku garażu podwójnego, mogą bardzo utrudnić nam codzienne życie.

Najważniejszy wybór, przed jakim stajemy w przypadku garażu na dwa samochody to wybór pomiędzy dwoma drzwiami, a jedną wielką bramą: 

- Jedna, wielka brama daje wygodę bezproblemowego wjazdu, jednak dość silnie rzuca się w oczy i zajmuje bardzo dużą powierzchnię. 

- Jeżeli zdecydujemy się na opcję bez automatyki, będzie ona bardzo trudna do otwierania. 5,5 – 6 m to najczęściej największe dostępne na rynku szerokości bram. Jeżeli są one niewystarczające to koszt wykonania większej na zamówienie bywa naprawdę wysoki. 

- Dlatego też architekci bardzo często doradzają dwie mniejsze bramy, które doskonale sprawdzą się również w opcji uchylnej.