Drzwi do garażu: pomysły, aranżacje wnętrz & zdjęcia | homify Drzwi do garażu: pomysły, aranżacje wnętrz & zdjęcia

Drzwi do garażu: pomysły, aranżacje wnętrz & zdjęcia

  1. od NATUREL METAL FERFORJE Nowoczesny
  2. od Belas Artes Estruturas Avançadas Rustykalny Żelazo/Stal
  3. Potrzebujesz pomocy ze swoim projektem?
  4. od NATUREL METAL FERFORJE Nowoczesny Żelazo/Stal
  5. od CIERRES METALICOS AVILA, S.L. Nowoczesny
  6. od CIERRES METALICOS AVILA, S.L. Nowoczesny
  7. od 勻境設計 Unispace Designs Nowoczesny
    Ad
  8. Potrzebujesz pomocy ze swoim projektem?
  9. od NATUREL METAL FERFORJE Nowoczesny Żelazo/Stal
  10. od NATUREL METAL FERFORJE Nowoczesny
  11. od CIERRES METALICOS AVILA, S.L. Nowoczesny
  12. od UK DESIGN STUDIO - KIẾN TRÚC UK Azjatycki
  13. od Herreria y Aluminio Imperial Minimalistyczny Żelazo/Stal
  14. od CIERRES METALICOS AVILA, S.L. Nowoczesny
  15. od 더존하우징 Nowoczesny
  16. od ÖQ Arquitectos Minimalistyczny Żelazo/Stal
  17. od MODE KARYA Minimalistyczny Drewno O efekcie drewna
  18. od Szulzyk- Bauelemente Klasyczny Aluminium/Cynk
    Ad
  19. od Szulzyk- Bauelemente Klasyczny Aluminium/Cynk
    Ad
  20. od Szulzyk- Bauelemente Klasyczny Aluminium/Cynk
    Ad
  21. od Szulzyk- Bauelemente Klasyczny Aluminium/Cynk
    Ad
  22. od Szulzyk- Bauelemente Klasyczny Aluminium/Cynk
    Ad
  23. od Szulzyk- Bauelemente Klasyczny Aluminium/Cynk
    Ad
  24. od PJV Arquitetura Nowoczesny
  25. od GUBAH RUANG studio Nowoczesny Aluminium/Cynk
  26. od EletroDouro Nowoczesny Płyta wiórowa
  27. od EletroDouro Nowoczesny Płyta wiórowa
  28. od Herreria y Aluminio Imperial Kolonialny Żelazo/Stal
  29. od Herreria y Aluminio Imperial Kolonialny Żelazo/Stal
  30. od Herreria y Aluminio Imperial Kolonialny Żelazo/Stal
  31. od Herreria y Aluminio Imperial Kolonialny Żelazo/Stal
  32. Contemporary Extension od Hackett Visuals Kolonialny Beton
  33. od AGE/Alejandro Gaona Estudio Nowoczesny Aluminium/Cynk
    Ad

Rodzaje bram garażowych

Brama jest nieodzownym elementem garażu, która zdecydowanie ułatwi nam (lub utrudni) korzystanie z niego. Należy pamiętać, że do garażu będziemy wjeżdżać nawet kilka razy dziennie, bardzo ważny jest więc odpowiedni wybór bramy. A składa się na niego wiele elementów, od miejsca na podjeździe, którym dysponujemy, środków, jakie chcemy na budowę przeznaczyć, aż po kwestie wizualne. Aby ułatwić Wam ten trudny wybór, przyjrzymy się najpopularniejszym modelom bram garażowym.

Jeszcze nie tak dawno najbardziej popularnym rodzajem bramy garażowej były dwuskrzydłowe drzwi otwierane na boki. Obecnie powoli odchodzą one w zapomnienie i nic dziwnego. Były ciężkie, skomplikowane w użytkowaniu, a przy tym wymagały wystarczającej ilości miejsca na zewnątrz. Obecnie najczęściej wybierane są:

a) Bramy uchylne – najpopularniejszy typ bramy, wykonane z ocynkowanej, wzmocnionej blachy. Dolna część otwiera się na zewnątrz garażu, stąd potrzebujemy około 1,5 metra wolnego miejsca przed bramą. Niestety nie sprawdza się na niewielkich podjazdach lub wjeździe bezpośrednio z ulicy. Porusza się wzdłuż specjalnych prowadnic, położonych pod sufitem.

b) Bramy segmentowe – podczas otwierania nie zajmują przestrzeni przed garażem, są też szczelniejsze niż bramy uchylne. Będą idealne na małych podjazdach oraz w ogrzewanych garażach. Bramy segmentowe górne przy otwieraniu wsuwają się w sufit, natomiast boczne jadą wzdłuż ścian po prowadnicach.

c) Bramy rolowane - działają na zasadzie rolet okiennych i zajmują najmniej miejsca ze wszystkich modeli. Są bardzo wygodne w używaniu, a najczęściej wyposaża się je w napęd elektryczny. Brama jest nawijana na wał napędowy, poruszając się pionowo. Podważenie zamkniętej bramy jest praktycznie niemożliwe, dodatkowo chroni więc nasz samochód przed złodziejami. 

Materiały na bramy garażowe 

Bramy garażowe mogą zostać stworzone w naprawdę różnorodnych materiałów. Najczęściej wybierane są te wykonane z blachy stalowej, aluminiowej lub drewna. Istnieje również możliwość wykonania bramy z blachy miedzianej lub aluminium pokrytego brązem lub miedzią, co nadaje jej wyjątkowo szlachetnego wyglądu. Drewno zawsze wygląda pięknie, ale niestety jest to materiał najdroższy, a koszt może dochodzić nawet do 15.000 złotych! Na szczęście nie całe drzwi muszą być wykonane z drewna. Obecnie możemy wykorzystać różnego rodzaju kompozyty, które nadadzą naturalnego uroku drewna, a nie będą kosztować fortuny. Coraz modniejsze są także elementy wykonane z nowoczesnych materiałów, czyli włókna szklanego i płyt winylowych. Są one lżejsze, ale jednocześnie mniej odporne na uszkodzenia niż metal i drewno. Towarzyszą im stalowe konstrukcje, na których się opierają, a zaletą jest na pewno interesujący wygląd oraz, w przypadku winylu, prawdziwe bogactwo kolorów, z którego możemy wybierać. 

Jakie powinny być rozmiary drzwi garażowych? 

Minimalny rozmiar bramy garażowej wynosi 2,3 metra szerokości oraz 2 metry wysokości. Oczywiście o wiele wygodniej będzie nam wjeżdżać samochodem, gdy zdecydujemy się na choćby nieco większe wejście. Brama powinna być oczywiście dobrana do wielkości garażu, a także umieszczona dokładnie pośrodku ściany. Bardzo mały wjazd sprawi, że będzie nam niewygodnie, a także będziemy się stresować, czy nie porysujemy auta! Dla niedużych garaży proponujemy wymiary bramy 2,5 x 2,1 metra, co pozwoli na komfortowe z niej korzystanie. Posiadasz większy samochód typu minivan? Koniecznie uwzględnij to podczas wyboru bramy! W tej sytuacji wymiary 2,7 x 2,4 metra to absolutne minimum. To istotne również w przypadku garaży podwójny.

Ile kosztują bramy garażowe? 

Ceny bram garażowych zależą oczywiście od ich rodzaju oraz rozmiaru, ale także materiału i ewentualnej automatyki. Warto wiedzieć, że najlepiej jest kupować bramy w rozmiarach oznaczonych przez producenta jako standardowe, bo za takie zapłacimy najmniej.

Ceny bram segmentowych wahają się w granicach 2.000 – 8.000 złotych, natomiast modele o wykończeniu drewnianym potrafią kosztować nawet 15.000 złotych. Najtańsze drzwi garażowe tego typu o standartowym wymiarze znajdziemy w supermarketach budowlanych, a ich cena to około 2000 złotych. Zazwyczaj jednak za wymiary 2,5 x 2,1 metra zapłacimy od 2.500 do 5.000 złotych. Górna granica tej sumy to już drzwi o większych wymiarach, odpowiadające większym gabarytowo samochodom. Bramy uchylne są mniej popularne, ale ciągle mają swoich zwolenników, czego powodem jest atrakcyjna cena. Za ten model zapłacimy od 900 do 2500 złotych. Z kolei najdroższym typem jest brama rolowana z zainstalowanym napędem, a ich cena waha się od 4.000 do nawet 10.000 złotych.

Jeśli chodzi o napęd to zdecydowanie bardziej opłaca się montować bramy już w niego wyposażone, ponieważ dokupienie napędu osobno zwiększa jego cenę o 20 – 30%. Osobny napęd to koszt około 700 – 1800 złotych. Montaż to zazwyczaj 10 – 20% wartości bramy i można powiedzieć, że mieści się w kwocie 500 – 1000 złotych. 

Instalacja bramy garażowej 

Montaż bramy garażowej należy wykonać precyzyjnie, zwracając uwagę na każdy szczegół, ponieważ od tego zależy jej funkcjonowanie przez wiele następnych lat. Na początek oczywiście decydujemy się na konkretną bramę tak, by komponowała się w naszym garażem oraz otoczeniem. Ważne jest położenie garażu względem ulicy oraz dostępne miejsce przed nim. Teraz możemy zaczynać pomiar.

a) Przygotowanie i pomiary - bardzo ważna część, gdyż nieprawidłowo wykonany otwór powoduje nieszczelność bramy i zacinanie się. Mierzymy wysokość i szerokość otworu wjazdowego, przestrzeń boczną, wysokość naproża, a w przypadku bram wjeżdżających do środka pamiętajmy o odpowiedniej głębokości garażu.

b) Montaż ościeżnicy oraz rolek - wstawiamy ościeżnicę w otwór garażowy, po czym przykręcamy ją i wypełniamy szczelinę. Teraz czas na montaż stalowych ocynkowanych prowadnic, na których będzie poruszać się skrzydło bramy. Potrzebujemy także sprężyn napinających się podczas zamykania bramy.

c) Wstawienie bramy i podłączenie kabli - najwięcej kłopotu sprawi brama segmentowa, gdyż każdy panel musi być wypoziomowany, a dopiero potem przykręcony zawiasami.

d) Montaż napędu, systemu antywłamaniowego i zabezpieczenie zawiasów - pamiętajmy o regularnym smarowaniu ruchomych części, takich jak zawiasy i sprężyny, specjalnym antykorozyjnym smarem.

Jeśli nie czujecie się na siłach, by samodzielnie zamontować bramę garażową, polecamy zwrócenie się o pomoc z montażem do profesjonalnej ekipy. Ich praca to niewielka część całkowitego kosztu bramy, a będziecie mieć pewność, że nie popełniono żadnych błędów, mogących przysporzyć w przyszłości wiele problemów.